ememelie

Alla inlägg under april 2008

Av Emelie - 29 april 2008 17:11

SLUTADE HALV 12 SUCKERS ;D

Igår var jag hos Linus, vi såg på TV och spelade dataspel :] Han följde mig hem hela vägen,min älskling måste ju vara den bästa i hela världen :)<3 Nu har jag iaf jävligt ont i halsen och har hostat hela dagen. Om jag är förkyld imorn hänger jag mig. Men nu är vi iaf lediga och det är FETNICE. Och imorn är det Valborg, can it get much better? aja, nu ska jag inte dryga mer, HARE BÄST :D


Av Emelie - 27 april 2008 09:43

Fjällvandring 2008

I början av höstterminen åker blivande 8c och delar av 9c till Hemavan på fjällvandring. Vi kommer att åka tidigt på måndag morgon och är tillbaka i Skellefteå fredag afton/kväll. Vi kommer att gå totalt ca 3 mil under vandringen och du måste själv bara mat samt utrustning för hela vandringen. Du kommer att få en packlista som hjälp. Har du (eller kan låna) eget tält är det bra, men det MÅSTE vara ett riktigt fjälltält av god kvalité. Vi vet av erfarenhet att vid dåligt väder håller inte vanliga enkla campingtält måttet. I priset ingår bussresa till och från Hemavan, övernattning i stuga torsdag-fredag, middag och frukost när vi bor i stuga, inträde till badhuset i Hemavan samt lift upp på fjället. Det som tillkommer är lunch t.e.x hamburgare på grillen, om du vill handla innan vi åker hem på fredagen.

 Underbart.


Träningen idag är inställd, allt blir typ inställt :S. Fyfan, aja :) Jag vet inte riktigt vad jag ska göra idag, för nu har jag verkligen inget att göra. aja, HARE BÄST :D

Av Emelie - 26 april 2008 14:21

Igår skulle vi lämna in praolappen, jag och Matilda ska praoa på Sax och Kam under 2 dagar, det blir kul =). Vi fick hem en ny lapp, anmälning till fjällen, blivande 8c 2008 :D Nu går vi ju skola hela måndan, sen tisdag till lunch och onsdag är det Valborgs :D Igår cyklade jag och Elias till Linus, vi for ganska sent, eftersom att Elias är seg som vanligt, sen skulle vi och hyra en film på Hemmakväll, det tog också typ sjuttioelva år. Men vi hyrde Creep iaf, den var bra :) Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, men ikväll ska jag vara med Linus :)


V. 21 kommer iaf mina beställningar. Helt impuls och byxorna är helt spårade. Menmen, dom skulle nog inte komma till Skellhell, så jag blir väl ensam med dom :) Här nere är dom:

                                                  
                          

!!

Av Emelie - 22 april 2008 17:43

52 dagar, 13 juni är det skolavslutning och sommaren börjar. Festivalen, Umeåfotbollsfestival och sol. Sitter och kolla på kläder på hemsidor och försöker hitta nåt som man kan ha på sig på avslutningen. Anna har beställt sitt, så jag börjar känna lite stress... Aja, det tar vi sen :) Sista april är det Valborgs, det blir iaf jag, Linus, Jonte, Jonas och Matilda, kanske några mer som var med förra året. Sen veckan efter det är det temavecka och prao 5/1-6/1 med Matilda :) Fjälldag också nån gång innan skolan slutar. Det som är bra när sommarlovet slutar är ju fjällen då.


emelie


Av Emelie - 22 april 2008 16:37

Har jag mått allmänt piss osv, på SOn såg vi en faktafilm om 2a världskriget, det är verkligen ruggigt. Fyfan. Ikväll ska jag ut och springa och imorn är det skolkören kl 10, det känns peppat :D Nu har jag typ inte nå mer att skriva om iaf, HARE BÄST :)

Av Emelie - 21 april 2008 20:57

Idag var det biptest på gympan, hade ingen astmamedicin med mig, ska nog börja ha den i väskan hela tiden... Ansträngningsastma suger, jag skulle göra vad som helst för att slippa ha det, allt blir bara dåligt. Aja, livet går vidare :) Sitter och spelar gitarr ganska ofta nu. Vill gärna kunna spela 2 instrument, kan hjälpa en i framtiden kanske? ;)

Och snart är det prao, ska nog göra det med Matilda på en frisörsalong, det blir råbra :) Sen är det ganska lite kvar av skolan egentligen, sen nästa vecka är vi ju typ lediga också, för det är VALBORGS :D PEPPPEPPPEPP :D Det blir väl typ emassa folk som förra året, fast skillnaden var ju att jag knappt kände Linus då, haha, det känns lite kul ;] Men det blir säkert bra :)


Och igår var jag på konsert där Anna och hennes orkester spelade och Brolle Jr sjöng :D Brolles nya rääägg var också där, Elin Lanto ;) Den ni, hon satt på främsta raden och såg inte alls så intresserad ut för att vara sångerska.  Brolle tillängnade till och med sista låten till henne, söttsött :) Han glömde dock en låttext och skippade en låt pga sömnbrist och vill spara på sin röst sa han, synd med så var det. I sammanfattningen i Norran var orkestern bäst, och Brolle fick inte så bra kritik för att han knappt hade övat med orkestern, men jag tycker att han var duktig ändå. Nu ska jag inte skriva mer, saatan vad långt detttaa blev ;D HARE BÄST :D

Av Emelie - 20 april 2008 09:52

Jag var med Linus igår, vi hade inget att göra så vi gick ut och började gå mot Falkträsket, han tog med sig cykeln och sen när vi hade kommit upp för uppförsbacken satte han sig på cykeln och jag på pakethållaren och sen cyklade vi ner, deeet gick fort (A) Sen såg vi Stay Alive när vi kom in :] Idag ska jag träna i tältet och ikväll blir det konsert med Brolle ;D Och imorn äre skola igen då, usch. Aja, skriver mer sen, HARE BÄST :D

Av Emelie - 19 april 2008 16:53

Freddie Mercury: "I'm hopeless with money; I simply spend what I've got."

Freddie Mercury: "I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me. "

Freddie Mercury: "The bigger the better; in everything. "


HAHA, världens bästa sångare.

Presentation


Hej! Jag är en 16årig tjej som går sista året på Sörböleskolan.På fritiden är det musik, roligt folk och ha allmänt trevligt som gäller. Här är min blogg och jag hoppas ni gillar den!

Omröstning

Är du från Skellefteå?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards