ememelie

Alla inlägg under september 2008

Av Emelie - 27 september 2008 23:46

Vaknade typ 10 idag, satt vid datorn osv. Sen damsög jag och vaskade rummet, och nu kom jag nyss hem från DH :D! Fick en gratisbiljett av Matildas mamma, så jag och mattiii for dit :D Rasmus mötte oss där, så vi kollade på hans final i GH, han kom 2a, näst bäst i Västerbotten, vilken kille! :D Bra jobbbaat :D Sen gick vi runt och pratade lite med folk osv :) Sen cyklade jag hem med Mattii, Navve och Pontus. Nu ska jag gå och lägga mig, är jättetrött.

PUSS!

/ememelie

Av Emelie - 26 september 2008 22:50

Typ efter 7 nån gaang kom Elias och Richard till mig, vi såg lite X-effect sen cykla vi till stan och träffade Erik, Matilda, Emma, Moa osv. Sen träffade vi Jonte och Jonas, Matilda och MAthilda :) Sen gick vi ner till älven och kollade på gymnasiets saker, vi satt där i typ 20 min och kollade på ljusen på älven. Sen skulle vi fara till DH, så Erik s´kjutsade mig dit, sen var det tydligen inte gratis längre. Så då skulle Jonte äta på Max, så vi följde han dit, gick in och gick jag och erik ut direkt och sen träffade vi nån som erik kände, så dom följde oss till arkaden sen stod vi där i typ sjuttielva år, sen drog vi :) Och nu fryser jag typ ihjäl, mina händer har domnat bort och aaah, fan va kallt!


Imorn vetja inte vad som händer riktigt, MORMOR KOMMER VAFAN! :D HOHOHOHOHO :D NOW tror jag att jag ska slagggag snart, är fett trött! Är sjukt glad att dennna vecka är över :D YEAH! Lediga mån-tis också, underbart! Aja, gonatt alla bbbloggs, puss!

/ememelie

Av Emelie - 26 september 2008 17:41

Something always brings me back to you.
It never takes too long.
No matter what I say or do, I still feel you here 'till the moment I'm gone.

You hold me without touch.
You keep me without chains.
I never wanted anything so much than to drown in your love and not feel your rain.

CHORUS
Set me free, leave me be. I don't want to fall another moment into your gravity.
Here I am and I stand so tall, just the way I'm supposed to be.
But you're on to me and all over me.

You loved me 'cause I'm fragile.
When I thought that I was strong.
But you touch me for a little while and all my fragile strength is gone.

CHORUS
Set me free, leave me be. I don't want to fall another moment into your gravity.
Here I am and I stand so tall, just the way I'm supposed to be.
But you're on to me and all over me.

I live here on my knees as I
Try to make you see that you're
Everything I think I need here on the ground.
But you're neither friend nor foe though I
Can't seem to let you go.
The one thing that I still know is that you're keeping me down
You're keeping me down, yeah, yeah, yeah
You're onto me, onto me and all over

Something always brings me back to you
It never takes too long


Idag var jag hos tandläkarn, haha det gick ju som det gick. Men det spelar itne nån roll, bara rälsen är borta :) Sen hade jag bild ett tag, sen franska, lunch, spanarmöte, hål sen no. Vi dissikerade hjärtan, eeuuuuw. Det luktade inte jordgubbar... Var med Alex och Jonas spårade och Alex ville inte röra de ;) Haha, sen åkte jag hem med mami :)


Imorn kommer mormor iaf, sen vet jag inte vad jag ska göra :) På söndag skulle jag vara med nåra, sen på måndag drar mami och papi till Sicilien, sen är dom borta hela veckan :)


Ikv blire iaf kulturgrejset med några, så nu ska jag inte skriva mer :D
PUSS

Av Emelie - 25 september 2008 17:22

Utsidan
( )
haft rosa hår
( ) haft blått hår
( ) haft svart hår
( ) piercat mej
(x) burit en svart klänning
(/) inte duschat på en vecka.( När vi var i fjällen från mån-torsdag)
( ) haft tuppkam ( typ 2 sekunder)

Insidan
(x) ljugit för en kompis
(x) varit ensam
(x) blivit missförstådd
( ) känt mig som en utstött
(x) känt som om jag håller på att dö
( ) gjort något med mig själv som jag inte borde gjort
( ) sett någon dö
(x) gråtit mig själv till sömns
( ) tror på spöken
( ) är rädd för att titta på skräckfilm ensam
( ) varit i knytnävsslagsmål
( ) rymt hemifrån

Droger av diverse slag
( ) rökt en cigarett
( ) rökt en cigarr
( ) rökt pipa
( ) rökt vattenpipa
( ) snusat
( ) varit full
( ) varit hög
( ) spytt på fyllan
( ) varit bakis
( ) spytt i en bar
( ) spytt dagen efter

Sex & kärlek
(x) varit kär
(x) dumpat någon
(x) haft känslor för någon som inte känt samma sak
( ) hånglat med någon av samma kön
( ) haft sex med någon av samma kön
(x) hånglat med en främling
( ) haft sex med en främling
(x) älskar eller saknar någon just nu
(x) tittat på solnedgången tillsammans med någon jag bryr mig om
( ) gått fram till en främmande & frågat efter en kyss
(x) blivit tillsagd av en främling att jag är söt
( ) hånglat med en polare
( ) hånglat med minst 5 pers på en kväll
( ) varit otrogen
( ) haft sex på offentlig plats
( ) haft sex i en IKEAsäng
( ) haft sex i en IKEAsäng på ett IKEAvaruhus
( ) varit kär i en lärare
( ) gått på en blinddejt
( ) legat med en medarbetare

Övrigt
( ) skolkat
( ) blivit avstängd från skolan
(x) flugit
(x) ätit sushi
(x) legat på rygg och sett molnen flyga förbi
(x) gjort en snöängel
( ) haft ett te/kaffe-party
(x) byggt ett sandslott
(x) hoppat i en vattenpöl
(x) fuskat när jag spelat spel
(x) somnat i skolan/på jobbet
(x) tittat på en solnedgång
(x) betalat för mat med bara mynt
(x) rört en orm
(x) blivit kittlad
(x) vunnit en tävling
(x) gått mot rött
(x) haft kramp
(x) dansat i månljus
(x) varit vilse
(x) simmat i havet
(x) sjungt karaoke
(x) busringt
(x) blåst bubblor
( ) förstört en fest
( ) kysst en spegel
( ) fastnat med tungan i metall
(x) suttit på ett tak
( ) tagit smärtstillande
(x) åkt släde
(x) stannat uppe hela natten
(x) plockat och ätit ett äpple direkt från trädet
(x) gått barfota i lera och pressat leran mellan tårna
(x) klättrat i träd
(x) hoppat i en lövhög
(x) sovit under stjärnorna
( ) brutit ett ben
( ) sett en del av mej själv brinna
(x) svimmat
(x) fångat en fisk och sen ätit den
(x) fångat en fjäril
(x) skrattat så mycket att jag grät
(x) gråtit så mycket att jag skrattade
(x) fuskat på ett prov
( ) använt ett falskt id
(x) skrikit tills jag blev hes
( ) badat i en fontän
(x) glömt någons namn
( ) sovit naken
(x) haft en Britney Spears-skiva
(x) haft en trädkoja
( ) spelat kyckling
( ) blivit arresterad
( ) fått sparken
( ) blivit puttad i en pool med kläderna på
( ) varit med i en jordbävning
( ) varit i en bilolycka
( ) byggt en kärra
( ) kysst en fisk
( ) varit en cheerleader
( ) blivit rånad
( ) sovit på en parkbänk
(x) ätit ett helt glasspaket på en natt
(x) hoppat från en bro
(x) sjungit i duschen
(x) drömt att jag gift mig med någon
(x) åkt fritt fall i kjol

Av Emelie - 24 september 2008 20:09

Räkna ut din mentala ålder.

(x) vet hur man kokar kaffe.
( ) tvättar kläder själv.
(x) kan laga mat själv.
( ) tycker politik är spännande.
( ) mina föräldrar och morföräldrar är intressantare än mina vänner.
total: 2

(x) går i skolan alla dagar i veckan.
( ) har en penna med mig överallt.
( ) har aldrig fått kvarsittning.
(x) har sett talkshows.
(x) vet vad nonchalant betyder utan att slå upp det
( ) dricker kaffe minst en gång i veckan.
total: 3

(x) vet hur man startar en diskmaskin.
(x) kan räkna till tio på ett annat språk.
(x) när jag säger att jag ska göra nått, så gör jag det.
( ) föräldrarna litar på mig.
(x) kan klippa gräset
(x) kan få vuxna att skratta utan att säga nått dumt.
( ) kommer ihåg att vattna blommorna.
( ) pluggar när jag borde.
( ) lyssnar och tar till mig på lektioner.
( ) kommer ihåg att mata djuren.
total: 5

(x) kan stava till skicklighet utan att slå upp det.
( ) kan städa upp efter mig själv.
( ) det första jag gör när jag vaknar är att dricka en cola light.
( ) kan gå till affären utan att köpa något jag inte behöver.
(x) förstå skämt första gången jag hör dom.
(x) kan skriva snabbt på tangentbordet.
total: 3

(x) har kommit på att vädret ändras varje timme.
(x) kan se på någon het utan att tänka på sex.
(x) har kommit på att man måste vara 20 för att få ett jobb och tas på allvar.
(x) kan läsa ur en bok.
total: 4

Min mentala ålder är: 17 


HAHA NJA!

Idag, aassså nä jag pallar inte skriva vad jag har gjort idag:( Är så jäävla trött så ååååh, måste typ slagga. Fyfan, höll på att somna på alla lektioner idag typ. alkdaslkdajsdlaskd.


Imorn vet jag inte vad som händer. Skola iaf. Sen äre fredag, sen äre helg! På söndag drar mami och papi till Sicilien. Så jag och Anna är ensamma hemma. Med mormor. Så aaa... I en vecka. De blir rätt kul :D NU funderar jag på att baka kladdkaka.... Men kom just på att det kanske inte är de bästa att göra, eftersom att det råkade hända en liten olycka i köket idag..... Skulle koka milk och det kokade över... Så devar över hela spisen och det är kvar brännmärken. Min mamma hoppar av lycka! njaa.


Varför känns de såhär? Aah, jag blir galen!

yuyuandyu

Av Emelie - 23 september 2008 17:59

Hade litteratur på morronen, sen franska, sen orienteringsprov. Hittade 4/5 kontroller, sen hann jag inte mer. Sen hade vi lunchhh :D Sen matte i 40 min som gick skitfort, hon babblade mest, så man hann typ räkna 3 tal sen vare slut :D Sen hade vi engelska utan lärare... Haha ja, det blev typ sitta och prata och lyssna på musik :D Sen hade vi SO sen slutade vi :D


Cyklade med Matti till mig, sen for vi på stan :) Det var nån surgubbe på JC och hon fick itne lämna igen sina jeans :S Så vi gickpå lite andra affärer, sen gick jag hem. Utan jacka. Kallt... NU
ska jag tydligen på söder. Sååå ja skriver mer sen! PUSS

/ememelie

Av Emelie - 22 september 2008 17:08

ÄNTLIGEN! RÄLSEN ÄR BORTA! B O R T A, B.O.R.T.A, BOOOOOOOOOOORTA!!!!!!! JAG ÄLSKAR MITT LIV<3<3<3 HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH AAAAH HUR JÄVLA GÖTT SOM HELST! :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D


Igår var jag typ med Stina hela daaaaan :D Vi var ute och gick typ hela eftermiddan, sen for jag hem, sen ut igen och viskulle kolla på en träning. Men det pallade vi inte så vi var med Jesper :D :D Vi såg "Hål i väggen", och sen Miss Secret Agent 2 ;) Haha, sen for dom typ, sen gick jag och la mig FORT som fan så det skulle bli idag fortare :]


Idag vaknade 7 och fixa me sen for jag till Stina och sen cyklade vi till tandregleringen och jag tog bort mitt rälshelvettte :D ÄNTLIGEN! Sen cyklade vi till skolan. Jag letade upp NOsalen som vi hade och jag tänkte smyga in bara... Sen skriker Katarina: LEEEEEEEEEE! haha pinsamt... så jag sprang typ och satt mig och sen skulle alla se :D Sen hade vi slöjd, jag och Signe jobbade i bibblan och blev klara fort, så vi fick gå typ 50 min tidigare! SOFT :D Sen hade vi lunch, jag, alex, orapin och emilia drog till stan och kollade runt lite typ :D Sen for vi till TeknoBalder när nån skulle prata om DNA :) Sen hade vi SO i 45 min sen slutade vi :) SOOOFOTOTOTOOTT!


Nu kom jag typ nyss hem från tandregleringen igen, fick min nattandställning som tar fett ont :( Hjälp, kommer inte klara sova med den :( menmen, de är värt det. Bara rälsen är borta :D


Ikv blire typ jonas och jesper tror jag :D Ska typ städa lite osv först, kanske coop. Dom har godis för 4.90 :] Också har dom 2 st 200g Marabouchoklad för 20! SOFT! Nu blev jag ännu mer peppad på att dra dit... Aja, här är en låt:D

/ememelie

Av Emelie - 20 september 2008 10:28

HUR

svarar du i telefonen:
Hallå?
gör du när du är kär i fel person: haha, vad kan man göra åt det? :O
tycker du om gul-bil-leken: har aldrig kört den ;)
mycket pengar har du i plånboken just nu: haha vet inte, nån krona...
mycket är klockan: 10.30
många kontakter har du på msn: haha vet inte, orkar inte räkna :]
spenderar du en regnig dag bäst: se film och äta emassa göttt :D

VEM

 pratar du med på msn just nu? mange :D
Ringde dig senast? ma madre!
pussade dig senast? Linus
hade du sex med senast? ahah ja...
vill du kasta en sten i huvudet på? dom flesta
saknar du mest just nu? Sandra Wallin.
är din bästa vän av samma kön? stina ♥
är din bästa vän av motsatta kön? hm, aa shit det finns ju hur många som helst! Elias, Richard och JeppeBV förtjänar lätt en plats här iaf.
ditt 10:e sms ifrån? vet inte (A)
ska du träffa imorgon? vet inte :D
umgicks du med senast? Stina, Jesper och Per :D
sov du med senast? haha öhm...

JA- OCH NEJ FRÅGOR

cyklat utan händerna: ja
gråtit en hel natt: ja
druckit så du spytt: nej
åkt vattenskidor: ja
vägrar åkt rullstol: nääe
 gjort en bakåtkullerbytta: ja ;)
köpt lösgodis för över 50 kr: jaa ;)
velat vara ett djur: ja
tänkt dig en kompis i rosa kanindräkt: haha va äre för sick fråga! näede tro ja inte ;)
tyckt harry potter är bra: njaaaaaooe venne


VEM

vem är i rummet med dig? ingen just nu :D
vem fick du senast sms av? Jesper :D
vem tänker du på nu? haha vi tar nästa
pratade du senast i telefon med? madrrre
vems hus var du senast i? peeertaans :D
sa du senast "jag älskar dig" till? Linus
vem önskar du var med dig nu? vi tar nästa igen :]
vem är din favoritsläkting? haha, jadu... Mormor och kusinerna :)
vem i din skola går dig mest på nerverna? aa, dom flesta går mig åp nerverna... men vi ska inte nämna nåra spec namn ;)

 VAR

var går du i skolan? sörböle ;)
var är din telefon? på väggen ;)

var är din mamma? i vardagsrummet tror jag :D
var sover du? i min säng? ;)
var handlar du mest? HM och BikBok tror jag
var fick du tag i tröjan du har på dig? Carlings
vart åkte du senast bil? hem från musikskolan ;D
var i ditt rum är du? är inte där nu ;D

VAD

vad åt du senast? haha chips igår kväll :D
vad drack du senast?  vatten ;)
vad är det för färg på dina byxor? svart :D
var är den närmaste saken som är blå? på golvet, en blå läskflaska som min syrra och kusin delade tro ja :D
vad gillar du mest med skolan? alla mina goagubbar
vad har du på fötterna? strumpor

vad är din favoritfärg? svart, grön och blå
vilken film såg du senast? lilla jönssonligan!
vad hör du just nu? en låt, Kate Voegele - Kindly unspoken

HAR DU NÅGONSIN

hånglat i mer än 3 minuter? aa de tror jag :D
sovit i en annan säng? japp :D
hånglat på en bio? japp :D
hånglat i skogen? vet inte, säkert :D
tyckt att din kusin är het? haha nej
sovit naken? nää
kört över hastighetsgränsen? kört med vad? min jävla cykel? aaaaah
målat om ditt rum? nej :(
dansat framför en spegel? haha nej
fått hicka? jaoja
dumpat någon? njaao, beror på hur man ser det.
stulit pengar från en kompis? nej!
hoppat i en bil med folk du just träffat? nej :D
 varit i slagsmål? nej, men bråk
 smugit ur ditt hus? nej
haft känslor för någon som inte känt detsamma? ja säkert
sug hånglat med en främling?  nej
älskar eller saknar någon nu? ja såklart

Presentation


Hej! Jag är en 16årig tjej som går sista året på Sörböleskolan.På fritiden är det musik, roligt folk och ha allmänt trevligt som gäller. Här är min blogg och jag hoppas ni gillar den!

Omröstning

Är du från Skellefteå?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards