ememelie

Alla inlägg under maj 2008

Av Emelie - 31 maj 2008 21:02

LISEBERG MED VÄRLDENS BÄSTA SANDRA!<3  Sj's hemsida laggar så det går inte att boka tåg ikv, imorn bokas det och då är allt klart! Kommer bli sjukt kul. Åka tåg till Tibro och vara där 1 vecka, som innehåller bl.a tåg till Liseberg, Skara sommarland, Skövde m.m FUCKING UNDERBART :'D

Av Emelie - 31 maj 2008 14:34

21 grader, INTE DALIT! Har legat och solat ett tag nu, tror iaf att jag har blive lite brun :DIgår var det disco på söder för 6or och 7or. Det var smockat... NAAAT. Det var typ ingen som dansade eller nåt, menmen :D Jag och Richard vann en klubba i Ahlgrensbil-tävlingen :D Idag är det 12 dagar kvar i skolhelvetet, känns feeeeettbra :'D Också är vi lediga nu på fredag, sen äre bara en vecka kvar, till resa, festivalen, läger, Sandra Wallin, Umeåfotbollsfestival osvosvosvosv :D Wonderful! Nu började jag tänka på den här helsköna låten, rätt så gammal men sjukt härlig! Listen!

Av Emelie - 31 maj 2008 12:06

Det blev en blå, skitsnygg klänning och blåa skor, har ingen bild på klänningen än, men här är skorna iaf! Nu ska jag gå ut med Mio bubben en sväng, puss

Av Emelie - 31 maj 2008 10:06

TV-serier du har sett minst ett avsnitt ur:

[x] Gilmore Girls
[x] Grey's Anatomy
[x] Prison Break
[x] Desperate Housewives
[x] OC
[x] One Tree Hill
[x] Vänner
[x] Förhäxad
[x] 24
[x] Simpsons
[x] Scrubs
[x] CSI
[x] CSI Miami
[x] CSI New York
[x] Jordan Rättsläkare
[x] Joey
[x] Bones
[x] Dawson's Creek
[x] Heroes
[x] House
[x] Brothers and sisters
[x] Sex and the City
[x] Navy CIS
[x] Lost
[x] My name is Earl
[x] Ugly Betty
[x] Smallville
[x] Southpark
[x] Stargate Atlantis
[x] The 4400
[ ] The Office
[x] Two and a half men
[ ] Spin City
[x] Cold Case
[x] Criminal Minds
[x] Baywatch
[ ] Lilla huset på prärien
[x] Dallas
[x] Shark
[ ] Tredje klotet från solen
[x] Law and order
[x] Våra bästa år
[x] Sabrina Tonårshäxan
[x] Malcolm - Ett geni i familjen
[x] Alla älskar Raymond
[x] Ghost Whisperer
[x] 8 simple rules
[x]Svensson Svensson
[x] Lizzie McGuire
[x] Sunset Beach
[x] Magnum
[ ]VIP
[x] Stacked
[x] Myggan
[ ] Vita huset
[ ] Advokaterna
[x] Ally McBeal
[x] Las Vegas
[x] Xena
[ ] Entourage
[x]will& Grace
[x]Beverly Hills
[x] Sjunde himlen
[x] Dharma & Greg
[x] Fresh Prince in Bel Air
[ ] Skilda Världar
[x] Nanny
[ ] Tre Kronor
[x] L-word
[ ] Vita Lögner
[x] Andra Avenyn
[ ] Rederiet
[ ] Hem till gården
[x]How I met your mother
[x]That 70's Show
[ ] Alias
[x ]Seinfield
[x] Glamour
[x] Huset fullt
[x] Mitt liv som död
[ ] The Shield
[x] Close to home
[ ] King of Queens
[ ] Battlestar Gallactica
[x] Weeds
[ ] Supernatural
[ ] Stargate SG1

TOTALT 50

0-10 Scout
11-30 Normal
31-54 Soffpotatis
55-69 Tänk dig för
70-92 Inget liv

se

Av Emelie - 29 maj 2008 18:55

Se och njut damer och herrar, rätt så klockrent.

Av Emelie - 29 maj 2008 14:55

Idag har vi spelat brännboll hela laget på eftermiddagen, vi var 4 lag, vi vann 1, spelade lika 1, och förlorade en ;) Yaoska, Magnus, Gustav och Oscar bla var med i mitt lag, bra jobbat lag 4 :D Hursom helst, jag har inte sovit bra inatt, vaknade typ 50 gånger och hade råsvårt att somna om. Menmen, ikväll är det träning iaf, sen blire väl kompisar efteråt =) Det är ju så sjukt bra väder, sommarn är verkligen här nu känns det som!
NU SKA JAG SOLA, PUSS

Av Emelie - 27 maj 2008 20:13

Nu har jag haft träning på a-torp, det gick ganska bra iaf. Och på söndag har vi match mot nåra, kommer inte ihåg vilka (A)

Här är iaf en bild på Amy, som såg ovanligt fräsch ut, efter att hon nu riskerar fängelse efter att ha skallat två personer som försökte hjälpa henne att få en taxi efter en utgång i London samt slagit en tredje person I ansiktet med ett knytnävsslag. Nu riskerar Amy att hamna i fängelse eftersom polisen nu undersöker incidenten. Vittnen berättade att en galen Winehouse slängde stolar, bord och glas omkring sig, rökte marijuana mitt på gatan och hånglade med en vilt främmande man i baren som hon besökte. Iaf jag hoppas att hon inte åker in, för jag vill att hon ska turnera och komma till Sverige<3 Skulle verkligen vara sååå kul att se henne live, dock är hon packad på scen, men det kan också vara en syn ;) Aja, nu ska jag äta nåt puss!

Av Emelie - 27 maj 2008 16:26

Idag har vi haft franskadagen som var helt okej faktsikt :D Sen efter lunch hade jag, Jonte, Jesper och Oscar matteprov. Jag, Matilda, Emma och Moa började prata om avslutningen och det blir eventuellt Emmas stuga med sleepover. Det blir nog några mer också=) Imorn ska jag och Matilda på stan och typ köpa avslutningskläderna, har varit och kollat nu och jag ska nog köpa snart =) Sen ska vi träffa Emma där också och gå med henne :D På kvällen har jag domarutbildning, man kan döma småttingars matcher och få betalt också :D Skitvärt. Här har ni ett recept på en kladdkaka här nere, och nu ska jag runda av hära, puss


Här är en sjukt god kladdkaka, det är ett recept från en blogg som jag hittade, skitgod iaf :D

Klocka Tid: 20 minuters jobb + 20 min i ugnen

Muffins 6-8 portioner

Du behöver:
  • 100 g smör
    eller  margarin
  • 2 st ägg
  • 2,5 dl strösocker
  • 1 msk vaniljsocker
  • 3 msk kakao
  • 2 dl vetemjöl
Gör så här:

Sätt på ugnen på 175 grader.


Smält försiktigt smöret (eller margarinet) i en kastrull på spisen eller i en skål i mikron. Det kan vara bra att dela smöret i mindre bitar innan så går det fortare. I mikron kan ca 400 W vara lämplig effekt för att det inte ska skvätta smör.


Låt sedan det smälta smöret stå framme och svalna.


Vispa ägg och socker pösigt med elvisp.


Tillsätt vaniljsocker och kakao och vispa med lägsta hastigheten på elvispen.


Tillsätt mjölet. Tillsätt sist det smälta smöret. Vispa försiktigt till en jämn smet och häll smeten i en rund form som man kan smöra och bröa om man vill.


Grädda i 175 grader i ca 20 minuter i mitten av ugnen. Om man vill ha en kladdigare kladdkaka så tar man kortare tid i ugnen.


När kladdkakan är färdiggräddad låter man den svalna och stå kallt tills den ska serveras.

Presentation


Hej! Jag är en 16årig tjej som går sista året på Sörböleskolan.På fritiden är det musik, roligt folk och ha allmänt trevligt som gäller. Här är min blogg och jag hoppas ni gillar den!

Omröstning

Är du från Skellefteå?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards