ememelie

Alla inlägg under september 2009

Av Emelie - 30 september 2009 21:12

I just denna stund... gör jag en paj. En tacopaj för att vara helt exakt. Borde hålla koll på den men vafan. Nu börjar den ta... form? Är det så man säger? Hur som helst börjar den se riktigt bra ut.


Stan ikväll, umgänget var Linus, Korre och Agge för det mesta, men först Matilda och Matilda. Vi stod även och pratade med Anna och Rebecka ett rätt bra tag också, mycketmycket trevligt. Men inga pengar blev det, tyvärr.


Nu ska jag fortsätta med mitt köksarbete(?), skriver snart!

Av Emelie - 30 september 2009 15:30

Nordanå idag som sagt, riktigt trevligt faktiskt. Älvschill med Signe och Cicci på lunchen och massa stampa med Leroy på eftermiddagen, kung! Sen körde jag till stan, och när jag skulle köra in på CKparkeringen står det en röd bil och bokstavligen blockerar infarten, och jag stannade, tutade, och ingen reaktion. Körde fram RIKTIGT nära mot bildörren vid framsätet och ställde mig där och glodde på dom två kninnliga pensionärerna som ÄNTLIGEN förstod att dom kanske borde akta på sig. Jag drar en slutsats av det här: Pensionärer borde INTE få köra bil helt enkelt.


Ikväll då? Jo, det är långöppet på stan, massa extrapriser och presentkortsregn, vilket brukar vara totalt, jävla, sjukt... galet! Ingen hänsyn här. Får se om det bär av dit eller om det blir att göra annat.


Men nu ska jag hur som helst snart äta nånting, ingen aning om vad, men skattjakt i köket efter mat blir det.

Av Emelie - 30 september 2009 14:27

Du är min hero baby

Av Emelie - 30 september 2009 09:51

Sitter på Nordanå med klassen, vi ska fortsätta jobba med leran och filma idag. Vet inte riktigt när vi slutar idag men ska hur som helst söka praoplats på stan och sen ikväll blir det presentkortregn vid Vintergatan, NU ÄR DET KRIG! Och nu ska jag leka vidare på datorn, peace!

Av Emelie - 29 september 2009 23:38

Och just ja, härligt med massa besökare! Och kommentarer också, roligt! Fortsätt så, jättekul!Kyss


Nåt som även är roligt är Steve-O utan ögonbryn...JAJA, okej gonatt!

Av Emelie - 29 september 2009 23:26

Status: Nyduschad, riktigt risig och riktigt, riktigt trött. Vet inte om jag orkar se nån film ikväll, funderar på att för en gångs skull somna tidigt och ta mig upp tidigt så jag hinner göra mig klar för skolan. Har kommit fram till att det tar ungefär en timma för mig att göra mig klar för skolan, men ändå lyckas jag inte om jag stiger upp i tid, eller okej, det gör jag aldrig. Men jag fattar inte hur jag kan lyckas med att ALLTID komma nån minut sent. Det borde inte ta så lång tid att göra sig iordning för en vanlig dag på skolan, men det sjuka är att det verkligen gör det. Man borde egentligen inte bry sig om man går till världens äckligaste ställe(=skolan) och ser ut som ett totalt jävla äckel, men otroligt nog så gör man det, sjukt!


Hur som helst är Jackass på tv och det går ju inte somna till så tur det. Men det här blir definitivt sista inlägget för idag så, sov sött! Tagga Umeå förresten på torsdag, fick veta idag att vi ska äta macka och frukt till lunch medans alla här hemma njuter av tex-mex buffé, känns sådär... riktigt jävla risigt! Hoppas att musikalen är bra, annars var det ENDAST waste. SWEET DREAMS!

Av Emelie - 29 september 2009 22:28

Well, what do you think? Min madre säger nono, men jag säger yesyes. Är det kanske dags i höst för nåt nytt? Jag tror nästan det. Har inte pengar till det nu, och mamma har inte gett sig än, men förhoppningsvis snart. I höst nån gång hoppas jag på, men ska nog inte hoppas för mycket heller. Men det är ju så jävla snyggt.



Nu ska jag nog slå på en film och börja packa ner datorn, eftersom att älsklingen ska med till skolan imorn. Nordanå hela dagen med bara en vanlig lektion, kan inte bli så mycket bättre. Ska bara försöka komma i tid också, nåt att jobba på. Varför är det så skönt att sova just på morronen? Nåt att fundera på... Eller vänta nu, man vill ju sova så man slipper skolan, jävligt antagligen. Snart är det omdömen, KÄMPA PÅ! Nu är det gonatt för min del, SOV SÖTT!


Av Emelie - 29 september 2009 18:35

Någon vecka härframåt väntar frisörstolen. Ni som läser min blogg, eller har läst den nu ett tag vet att jag har frisörskräck pga att när jag skulle klippa mig i 7an klippte dom av mitt hår till axlarna, utan att jag ville det. Mitt liv var ungefär förstört. Och nu i våras skulle jag ta bort min otroligt äckliga blondering. Håret blev olika nyanser av grått, och sen efter dom 2 incidenterna så har jag ungefär fobi för frisörer. Men hur som helst. Klippa vill jag helt slippa att göra eftersom att jag försöker desperat spara ut mitt hår, LÅNGT! Så slingor ska jag göra, ljusa slingor. Har funderat på att göra några i en mörkare nyans också, men ljusa hur som helst. Ni ska få ta del av min skräck när tiden är inne, hjälp!

Presentation


Hej! Jag är en 16årig tjej som går sista året på Sörböleskolan.På fritiden är det musik, roligt folk och ha allmänt trevligt som gäller. Här är min blogg och jag hoppas ni gillar den!

Omröstning

Är du från Skellefteå?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards