ememelie

Alla inlägg under november 2009

Av Emelie - 30 november 2009 22:16

Kom nyss hem från träningen, är så grymt slut efter dagen, mår illa... Näe, nu blir det sängen för min del.

Av Emelie - 30 november 2009 18:41

Första dagen på Café Kanel idag, det var super! Jättetrevlig personal och allt, lunch på Kanal med Matilda och Sandra blev det också. Efter praoen pumpade jag hem på cykel, bytte om och for iväg på stallet, det gick typ jättebra där, pratade med Sandra om lite saker och sånt också. Nu är jag hemma och ska äta något, är superduperhungrig. Sen klockan 9 blir det träning, om nu nån dyker upp... Har en liten, emodag? Kan man säga så? Nej, det är nog att överdriva, men är inte så glad i alla fall. Ska se en feel-good-film sen göra mig klar för träning klockan 9. Imorn börjar jag halv 10, blir nog bra det där.


Av Emelie - 29 november 2009 21:45

Satt och kollade på film och pratade med Rebecka på msn, så vi bestämde att hon skulle komma till mig, sen for vi vidare till Elias. Sen ut och vandrade ett tag, träffade Felle, Richard och några till. Sen blev det att fara hit igen och spela spel, riktigt trevlig kväll!


Nu sitter jag och äter mandariner, ska snart tvätta bort sminket och göra mig klar för sängen. Imorgon börjar min första praovecka på Café Kanel, hoppas att det blir bra. Så jag ska gå och börja göra mig klar nu, sov gott!

Av Emelie - 29 november 2009 17:21

Skyltsöndag. En mysig dag bland dom sista dagarna i november. Mysig stämning, det luktar glögg och pepparkakor och julmusik spelas högt ur högtalarna. Glada människor överallt som går runt med familjen och tomteluvor på varje huvud, det är skyltsöndag. Enligt många.


Enligt mig är skyltsöndag... Mysigt, visst men ärligt så är det en kall dag som man måste spendera ute, i minusgrader och stå med sin klass som aldrig dyker upp när man ska sälja. Jag blir bara mer och mer negg mot skyltsöndag, det var bäst när man var som yngst, typ.


Nu är jag iallafall hemma, har frysit som en galning idag. Men träffade ju massor av roligt folk så, det funkar väl. Lunch på Frasses med Matilda, Emelia, Emma och lill-Emelie, mucho trevligt. Sen har jag bara vandrat runt, kollat kläder och sen träffade jag Linus och alla boyz på slutet där innan jag for. Och nu är jag hemma och sitter och kollar på Bridget Jones dagbok, den är så klockren! Sen blir det nog att äta middag och bara ta det lugnt ikväll, imorn börjar min andra praovecka! Och ska jag fortsätta se filmen, så ha det så mysigt!

Av Emelie - 29 november 2009 10:28

Kan ni fatta att jag, Emelie Danielsson är uppe före 12 på en helg? Helt sjukt... Ska göra en till omgång ischoklad nu och halv 12 ska jag fara och lämna grejerna på stan, lycka till med att hinna det... Alltså om 1 timme, ojojoj. Nu känner jag att jag har lite bråttom så jag hinner inte skriva nu, så vi får höras seenare!

Av Emelie - 29 november 2009 01:41

Linus kom hit vid 8 ungefär, vi åt middag och det var supergott. Sen badade vi bubbelbad ett bra tag, supermysigt var det! Sen åt vi kladdkaksmuffins med marshmallows och grädde, MMMM! Efter det blev det att mysa framför Flickan som lekte med elden, Linus hade inte sett den så det blev att se den! Har haft en superkväll iallafall. Jag älskar dig mest av allt, och jag menar det verkligen. Du lyser upp min dag, alla mina dagar!


Nu sitter jag och ser What a girl wants och äter popcorn+dricker Loka med en sån där rosa kork, det är så sjukt gott! Borde sova för jag ska vara på stan halv 12 imorn, HALV 12! Vem fan är vaken då? Inte jag iallafall, så det blir att stiga upp 10 för att duscha och göra sig klar. Nu ska jag fortsätta se filmen! SOV SÖTT!

Av Emelie - 28 november 2009 18:26

Fick en fråga om praoen! Ja, det jag fick göra var väl att hjälpa kunder, hjälpa dom hitta varor osv, sen prismärka saker, fast det finns det nog inte så mycket kvar att göra av eftersom att vi gjorde så sjukt mycket... Sen dela ut shampoprover och sådär!


Och ja, jag fick hela neccesären med grejer! Sjukt va?


Nu har jag duschat och gjort mig klar för det mesta, nu ska jag bara hitta några kläder att ha... Vanliga problemet. Sen kommer Linus snart antar jag? Blir toppen. Nu har jag inte tid att skriva något mer, skriver mer senare!

Av Emelie - 28 november 2009 13:38

Okej, jag missade ungefär gymnasieinfot för att jag var så trött, men jag vet ju redan vad det är jag vill gå, så. Nu har jag gjort ischoklad inför morgondagen, alltså skyltsöndag. Vi ska stå och sälja och jag hoppas det kommer gå bättre än förra året, för ja, det var ju liksom fail.


Nu ska jag städa rummet, som kommer ta 2 år ungefär, sen ska jag till Solbacken och köpa julgrejer till mitt rum, lyssaker tror jag? Och sen ikväll kommer Linus! Är supertaggad, det kommer bli hur bra som helst!

Så nu blir det att skynda sig in i duschen sen börja ta sig iväg, skriver senare!

Presentation


Hej! Jag är en 16årig tjej som går sista året på Sörböleskolan.På fritiden är det musik, roligt folk och ha allmänt trevligt som gäller. Här är min blogg och jag hoppas ni gillar den!

Omröstning

Är du från Skellefteå?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards