ememelie

Alla inlägg under september 2008

Av Emelie - 9 september 2008 17:00

Nu har jag inte skrivit sen i lördags, hursom helst. Helgen. Pan i fredags, i lördags var det jobbigt, jag och Linus avslutade allt, vi hade ju redan pratat för typ 2 veckor sen om allt... Så nu är det såhär iaf. Jag har haft världens bästa tid med världens bästa kille :) Tack Linus (L) Sen har det inte hänt så mke. Igår vare iaf skola igen, aa, det var lite chill faktiskt att komma tebax till alla efter veckan i fjällen :D Idag sög dan, och imorn ska vi till Stadsbiblioteket vid 10. Också har jag match på kvällen :) Sen får vi se vare blir :D Ikv har jag träning, men ska typ inte träna, jag är förkyld efter fjällhelvetet, så det suger. Så vi får se vad det blir, har NOprov typ imorn, så jag måste plugga också. Sen får vi se vad som händer seeen i veckan :D Allt är superdupermegafetkonstigt nu, så aa... Men nu ska jag inte skriva mer, puss

/ememelie

YES

Av Emelie - 6 september 2008 14:40

Igår kom jag hem från fjällen! Ska sammanfatta lite nu...

Måndag: Bussen gick kl 05.40, satt brevi Matilda, det var en bastu uppe i bussen... Sen kom vi fram vid lunch till Hemavan där vi skulle laga mat, vi gjorde nudlar och Jonas välte ut dom. Gr8! Sen tog vi korgliften upp :D Det var iskallt, sen när halva gruppen hade kommit upp började vi gå mot första lägret. Det var JOBBIGT! Sen kom vi fram, när man tog av sig 15kilosryggsäcken FLÖG MAN, bokstavligen. Så vi satte upp tältet, och det var sjuukt kallt på natten, -5 grader. Underbart...

Tisdag: Vi fortsätter gå, det är sämre väder då. Vi stannar vid ett vattenfall och äter lunch, sen fortsätter vi gå och sen kommer vi fram till nästa stopp. Där skulle vi sova 2 nätter, så vi satt upp tältet och sen fiskade vi ;) Det var itne lika kallt den natten :D

Onsdag: Totalt onödig utflykt upp på Sytertoppen. Spöregn, och det blåste som fan. Klättra på lösa halkiga stenblock hur högt upp som helst, och det var iskallt, så fötterna och händerna domnade bort. När vi kom upp skulle vi äta, och man var inte ens hungrig, så jag åt inget där uppe, så jag, jeppe gustav, jonte, oscar och jonas gick ner igen direkt typ. När vi kom ner var man inte glada, och bättre skulle det bli. NEJ! Vårat tält var översvämmat typ en deci... Gr8! Så jag sov i tjejtältet sista natten, kaaaooos...

Torsdag: Nu skulle vi gå hem, jag och Signe vaknade typ 6, vi började packa och gjorde oss klara för att fara :) Vi for efter 10 nån gång, och då skulle vi vada över Syterbäcken, det var strömt och ganska högt vatten, haha, sjukt kul :D Sen sprang vi iväg typ... Näe, men vi gick 1,2 mil hem till FBU-gården. Lyckan var obeskrivlig<3 Vi fick våra rum, jag delade med Signe, Cicci och Ida :) På kvällen blev det bad på badhuset, sen vid 11 somnade mina roommates, och jag låg uppe och smsade till 2 :)<3

Fredag: Vaknade vid 8, åt frukost sen gick vi och packade, 10 stod vi vid Sibylla och skulle äta lunch, fast det var mer frulle... Försökte få ner nåt, men man var inte hungri dirket... Sen skulle vi på bussen, det var några från 9an som var tvungen att åka med en annan buss, så jag satt och pratade med Mange i telefon medans :D Vi kom fram vid 5, sen ringde jag till Linus,som itne svarade, så jag for på pan med Sandra <3 Där träffade jag alla, sjukt härligt! Sen efteråt vart det kaos... Hursom helst, for hem sen, såg lite på tv och smsade, sen gick jag och la mig :)


Idag vaknade jag typ 10, packade upp alla grejer, sen satt jag vid datorn ett tag. Sen smsade Stina mig och frågade om jag ville fara och kolla på match med henne, så jag for till Bplan, så kollade vi där :) Det var IIISKALLT, shit jag dog. Sen väntade vi på Fille, sen for jag hem :) Ikv vet jag inte riktigt vare blir, kanske Linnéa :) Vi får se, men nu ska jag inte skriva mer, skriver ikv, puss!
/ememelie

Presentation


Hej! Jag är en 16årig tjej som går sista året på Sörböleskolan.På fritiden är det musik, roligt folk och ha allmänt trevligt som gäller. Här är min blogg och jag hoppas ni gillar den!

Omröstning

Är du från Skellefteå?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards