ememelie

Alla inlägg under oktober 2008

Av Emelie - 19 oktober 2008 12:06

Igår gjorde jag inte så mycket på dan, sov länge osv. På kvällen skulle jag vara med Matilda. Så jag skulle cykla till henne och lämna hennes cykelnyckel, på vägen dit träffade jag Richard och Jeppe, så dom följde mig till Tuböleskolan där jag skulle träffa Jonte, så när vi kom dit kom Jonte och Navve sen cykla vi till Matilda. Efter de for vi på Coop och köpte blondering, för jag skulle blondera utväxterna. Efter det drog jag och Matilda hem till mig och Navve, Jonte, Richard och Jeppe drog iväg, vi skulle vara med Elias och hans kompis :D


När vi kom hem till mig så skulle Matilda blondera håret på mig, men de blev hela håret och itne bara utväxterna så nu är jag... Blond... Jaja, superseriöst var det ju också :D Sen käka vi chokladpuddig och sen kom Elias och hans dude :D Vi lira gitarr osv, sen gick vi ut i nån timme typ, och frös ihjäl. Efter ett tag kom Rasmus också. Sen gick vi till mig,sen for dom och jag såg tv ett tag. Sen somna jag :D


Idag ska jag städa iaf, det är kläder överallt i mitt rum, nåt måste göras. Så det msåte jag göra. Det är tänkt att jag ska tapetsera om i mitt rum. En fondvägg 2. Funderar på nå brunt, elr rött. Har inte bestämt mig än. Var och kollade på Färg och Tapet. Det fanns så 7kt mycke så man vart typ yr. Kunde inte bestämma mig då, så vi ska tillbaks nån dag och kolla igen. Nu är mitt rum blått. Tapeterna är så jävla fula och jag kunde inte vara med less på dom. Shit. Så jag längtar som faaan :D 


Nu ska jag iaf dra på mig lite kläder ist för min stora mysiga tröja och börja med städningen. Om jag kommer igång nån gång, de bruka va segt alltså :D

OCH nu har Anna dragit till Spain i 10 dagar förresten. Hade inte tackat nej till att fara till Spanien :( Aja, nu äre väl bara att vänta på snön, som säkert kommer sooooon :D :D :D PUSS

/ememelie

Av Emelie - 18 oktober 2008 17:16

Av Emelie - 18 oktober 2008 14:47

Igår var jag på stan ett tag med Anna, sen kom Linn och gick med oss ett tag också. Köpte en tröja för 100 som jag hade på Pan. Ja, pan då :D Matilda kom till mig vid halv 7, sen fixa vi oss och drog på pan :)  De var inte överdrivet mke folk, efter ett tag blev de roligare menmen.Hellre de än att sitta hemma och dega iaf.


Ikv ska jag och Matilda vara med några och grilla om allt blir som planerat :) Annars blir det väl film osv :) Min syrra far till Spanien idag också, vid 8 tror jag. Hon ska vara borta i 10 dagar iaf.

Nu ska jag fara och fixa lite fika på Stigs, skriver mer sen, här är en finfin bild på världens bästa mattii, puss!

/ememelie

Av Emelie - 16 oktober 2008 18:00

Idag vaknade jag typ 7, och allt var enligt planerna som jag skrev igår. Det blev dock emassa gratissaker på föreläsningen, dvs: klistermärken, kapsylöppnare, mobilsmycken, anteckningsblock osv. Så de var fetnice. Sen fick man prova volta med en bil. Fast i slomo typ. Det gickinte alls fort iaf.  Sen gick jag, Orapin och Emilia på stan ett tag, kollade ilte och provade parfymer, mmmmmmm. Sen drog vi till skolan och pimpa folk me klistermärken. Sen avre estet, ja och matilda sprang omkring och dansa och sjöng, as usual. Läraren var sur osv :D Sen slutade vi, jag och Matilda följde Olov och mötte Alle vid Viktoriabron, sen följde jag dom till kyrkan där dom har konfa och jag gick hem för jagska inte göra de. IN PÅ DET! Varför ska alla konfa sig? Presenter och pengaar etc, visst. Men vem orkar sitta och lyssna på om Gud i 70 timmar. Inte jag iaf. Ser absolutingen anledning att göra det, onej. Hursom helst, ikv så blire typ lyssna på Annas föreläsning på Söder och plugga franska till imorn. 


Imorn blire Aphuset maybe om ja inte har nå bättre för mig iaf. Det är egentligen inge special där, men alla 94or är ju seriöst där, no joke. Så de blir säkert de i slutändan ändå :)


 Och nu äre så att jag är less på den här jävla hålan, less på alla i den och allt som händer här, vilket nästan inte är nåt. Snälla får man inte flytta härifrån snart? När t.ex en av ens bästa, elr nu föredetta bästa vänner säger på msn ungefär att de är rätt åt mig att ja int fick vara lycklig, om man säger det med andra ord, och okej. Det sved. Men sen sa en annan att man inte ska lyssna på töntar, och den personen är en tönt, tack :) Nu vill jag ungefär bara att tönten ska försvinna ur mitt liv, på dirr :)

Nu ska jag plugga lite franska, sen söder. Puss

/ememelie

Av Emelie - 15 oktober 2008 20:12

Okey, jag har inte skrivit på länge nu. Ska inte sammanfatta dagarna något, har bara varit skola och vänner osv :) Försov mig typ både igår och imorse. Kan berätta om imorn iaf, som är helt luuugnt lixom!

Torsdag 16/10

~ Åka med mamma till Kanal kl 07.45 och vänta där ett tag.

~ Föreläsning med man som varit med om motorcykelolycka kl 09.00-11.00

~ Lunch

~ Skolkör 12.50 - 13.30

~ Estetisk plattform 13.40 - 15.40


Fett mycket lektioner! NAAAT. Men det är underbart. Men idag iaf ahde vi komp efter lunch. Så Matilda följde mig hem, vi satt vid datorn ett tag, sen bestämde vi oss för att göra ansiktsmask, så bort med sminket sen gjorde vi en äppel och gurkmask som luktade mumma! När den torkade började det typ sticka och svida så vi fick PANIC och tvättade bort den superfort. Sen var huden råfin ;D Efter det gick vi ut med Mio ett tag, sen satt vi vid datorn ett tag till. Efter ett tag blev vi lite hungriga, så vi bakade en kladdkaka :] Vi tog varsin stor bit, såg en såpa sen kom Anna och frågade om hon fick smaka. Eftersom att jag är bäst i världen och alldeles för snäll lät jag henne ta, sen när jag och Matilda skulle ta mer var halva kakan borta och hon hade tagit allt från mitten. Tack.  Så vi tog lite mer och sen satt vi ÄNNU mer vid datorn.


Ikv har jag typ inte gjort så mycket, har inga planer på att göra det heller. Ska se lite tv och skämma bort mig själv, mamma har köpt hem bullar från Stigs också, thnx! Ska gå och lägga mig ganska tidigt hade jag tänkt så jag orkar stiga upp före 7. Hjälp!


Kan inet lägga in nån låt ikv, för youtube laggar tyvärr. Fixar det imorn! Puss

/ememelie

Av Emelie - 11 oktober 2008 16:12

1. Tre namn jag lyssnar till:
emelie, ememelie
2. Någonting jag tycker om med mig själv:
ATT JAG ÄR SÅ OTROLIGT SMART! elr så int ens nära
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Vill inte vara lång, och att jag typ gillar konflikter
4. Detta är jag rädd för:
att bli lämnad
5. Tre saker jag vill ha varje dag:
kärlek, pengar och vänner
6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
fara ut utan mobil, ha rosa kläder, klippa kort hår
7. Detta tycker jag om att göra:
vara med folk och skratta :D
8. Detta vill jag göra just nu:
myyyyyyyyyysa
9. Bästa känslan:
kärlek, lätt :D
10. Värsta känslan:

ensamhet, osäkerhet
11. Egenskaper jag gärna vill att min partner har:
rolig, pratglad, snäll och hot :D
12. Är jag kär just nu?
nä kan ja väl itne säga :D
13. Jag vill gifta mig?
Om man hittar nån som man kan leva med resten av livet så varför inte.
14. Följande saker vill jag göra innan jag dör:
 Nej, vad svårt... Vet inte!

15. Min käraste ägodel:
mobilen
16. Något jag vill ha i present:
Pengar, Cancan
17. Detta har jag på mig just nu:
Svarta jeans, brunt linne och svart kofta :D
18. Favoritkläder:
 mjukisar

19. Favoritdjur:
 
hund! lätt!

20 Följande musikstilar tilltalar mig mest:
Nja vet inte....
21. Favoritlåt just nu:
Har ingen favoritlåt för tillfället, lyssnar på allt och inget :D
22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan:
Roligaste är nog idrott, tråkigaste är matte
23. Stjärntecken:
vattuman!
24. En bok jag älskar:
Gills skvallertidningar?

25. En film jag älskar:
Honey
26. Tv-program jag gillar:
typ alla såpor! 
27. Favoritdoft:

Cancan
28. Detta äter jag gärna:
man kán ju itne svara annat än godis här?
29. Dricker helst:
coke :D
30. Favoritgodis:
gills tuggummi?
31. Hit vill jag gärna åka på semester:
Thailand, USA(New York isf.)
32. Färg på mina ögon:

Gröna
33. Min längd:
Hela 172,5 cm (U)
34. Jag tror på:
inget
35. Jag spelar:
fotboll ;$
36. Person jag beundrar:
mig själv, jag är bäst i världen
37. Så här bor jag:
I en villa på tråkiga Sunnanå som jag kan med förbinda ögon :)
38. Antal döda krukväxter i hemmet?
Min mamma vattnar dom ganska våldsamt, så ingen tror jag :D
39. Det här tänder mig:
HAHAHAA vi tar de sen ;)
40. Det här gör mig avtänd:
finns mke att välja på :D
41. Favoritfärg:
De måste bli svart och blå troor jag :)
42. Favoritcitat:
Finns många bra, vet inte vilket jag ska välja..
43. En hemlighet jag vet:
Ska man verkligen berätta sånt?
44. Bästa present jag fått:
Jag älskar presenter, så vilken som helst .D
45. Senast köpta skiva:
Amy Winehouse  i London :)
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
aaah, vettefan 

47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:
typ det mesta
48. Udda förmåga/egenskap:
haah vet inte? har jag nån så säg till;)
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
EN FLODHEEST
50. Vad lyssnar du på just nu?
inget :D
51. Vad har du gjort/ska du göra idag?
sovit, vaknat, gått ut med mio, chekca tapeter, öb, ätit kokosboll, suttit vid datorn, övat, suttit vid datorn
52. Var är dina föräldrar födda?
I pite, båda 2!!!!!!!1
53. Vad är det senaste du installerade på datorn?
Windows Live Messenger Beta :}
54. Vilken är din favoritrestaurang?
Subway!
55. När badade du i en pool senast?

Edda för några veckor sen
56. Har du varit med i någon skolpjäs?

Näe, inte det
57. Hur många barn vill du ha?
vet inte ens om ja vill ha nåra
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
Opera, fifan
59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
asså snälla....
60. Vad har du för TV-kanaler?
1,2,3,4,5,6,8,MTV på min GIGANTISKA TV! hehehehehe
61. Har du åkt moped någon gång?
jamen ja!
62. Har du busringt någon gång?
Vem har inte?
63. Har du fått felparkeringsböter?
Inte jag uiaf
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump?
har inte gjort det, men skulle lätt kunna tänka mig att göra de:D förutom när jag tänker på den stackars duden som dom hade för lång lina på och ja, ni kan själva lista ut vad som hände.
65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
Oj vet inte.
66. Har du en egen trädgård?
yes i min ficka
67. Vilken är din favorit bland tecknade serier?
Superman!
68. Kan du alla orden i nationalsången?
Ska kolla................................... YEP!
69. Badkar eller duschkabin?
själv har man ju en bubbelpool hihihih, den gilla vi :]
70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
Säg att du älskar mig
71. Favoritpizza?
Vesuvio, finns ingen bättre!
72. Chips eller popcorn?
Chips  yeyeyeye
73. Vilken färg på läppstift använder du?

Använder ALDRIG läppstift. ALDRIG
74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
Ja, vem har inte? hehee
75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Ja, vi brukar ha en på mitt tak
76. Apelsin- eller äppeljuice?
Äppel :D
77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
Stina på Sibylla tror jag =)
78. Favoritchoklad?
Marabounåt, dom flesta är goddiie :D
79. När röstade du senast?

På skolkören i måndags :)
80. När åt du en hemodlad tomat sist?
vet ietn!

81. Har du vunnit en prispokal någon gång?
YES! När jag åkte längdåkning när jag var typ 6 bast, HELLYEAH!
82. Är du bra på matlagning?
Jag ja! jag är bäst i världen.
83. Klarar du att tanka själv?

Hur ska jag veta? Elr, jag kan tanka en moppe från pappas bensindunk :]

84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen (Typ TVshop) som går på reklamtevekanalen?
Nej, men ibland går man nästan på de så man blir sugen på att köpa....
85. Pepsi eller Coca Cola?
COKE, ALLTID COKE
86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
nej, tack för det
87. Vad var det senaste du handlade?
tuggummi!
88. Har du kräkts offentligt?.
tror faktiskt att jag har klarat mig hittills...

89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?
Hitta sanna kärleken sen ska vi bli mångmiljadärer :D
90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Kärlek vid första ögonkastet... Ja varför inte?
91. Har du ringt något betalnummer?
njajeanejanejanea vet itne
92. Kan man vara vän med sitt ex?
tydligen går det inte så bra
93. Vem var det du besökte på sjukhus senast?
Vet inte, är typ aldrig på sjukhuset
94. Hade du mycket hår som liten bebis?
typ :O
95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?
Telias fucking telefonsvar
96. Vad har du i din väska?
har inte haft väska nu på länge, men plånbok, mobil tuggummi och vantar isf :D
97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?
ligger och kollar på tv/film tills jag somnar
98. Vad har du att vara tacksam för?
Det mesta 
99. Var hittade du den här listan?
nån hemsida
100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät:
frivillig,frivillig och frivillig :D

Av Emelie - 9 oktober 2008 17:30

Ojoj, har inte skrivit på LÄÄNGE. Igår var det spanardag på förmiddan, jag ledde charader. Kul var det iaf att kolla på ;) Sen for vi tillbaks till skolan, fick förlängd lunch, så vi som hade haft spanardag fick börja halv 1 ist för 5 över 12! Sen hade vi franska, vi såg Mr. Beand semester! FETT :D Sen hade vi so, tror jag?Elr nåt iaf. På kvällen vare Mörkerfotboll på Söder, hellyeah!


Idag var det spanardag. IGEN. Det regnade, hela tiden. Iskallt har nog aldrig frysi så mke om händerna, sen for jag hem och bytte kläder, ananrs hade jag nog avlidit. Så jag for hem, sen cyklade jag till skolan och frös ihjäl.
Sen hade vi lunch, det var meatballs! Sen hade jag matte, fick igen matteprovet. KLARADE DET! JAG ÄR BÄST I VÄRLDEN! 25,5 :} Emelie bäst i världen! Sen hade vi estet, jag och Matilda spåra. Fråga efter video på min mobil nästa gång du träffar mig om du vill veta! MEN JAG HINNER INTE SKRIVA MER NU, LÅT PÅ DIRR! PUSS

HEY

Av Emelie - 6 oktober 2008 14:57

Okej, nu ska jag skriva lite mer om helgen!

I lördags sov Matilda och Emma över här, vi cyklade till mackarna vid halv 12 och Emma köpte påfyllning till mobilen, det var helt jävla kolsvart. Sen pratade hon i mobilen hela vägen hem, ett tag ute på min bro, sen här inne också, i över 2 timmar allt som allt :) Sen när hon äntligen hade pratat klart somnade hon typ :] Jag och Matilda satt och pratade med nåra på msn, till 3 nån gång, sen såg vi Mean Girls, sen somna vi :D


På söndag vaknade jag typ halv 9 och gick ut med Mio, sen gick när jag kom in så låg matidla och emma ochsov förstås ;) sen när dom vaknade så kollade vi på Mean Girls igen.. Haha! Sen skulle jag vara bollflicka på Allsvenskamatchen. Det var samling halv 12 och det var bara jag och Ida från hela vårat lag som var där, + 4 st 95or. Det gick väl hyfsat :D

 Sen på kvällen var jag med Matilda, vi bara softa och prata och satt vid datorn :) Sen satt jag uppe vid msn lite för länge tror jag, eftersom att jag typ inte orkade upp idag :] Vi hade NO på morronen, jag somnade typ och de tog lätt Katarina chansen att ställa en fråga som var nåt om atomer: Emelie, du ser lite trött ut, säg nån atom? Haha, alla som satt brevid hade säkert iaf roligt, måste ha sett sjukt ut. Vi hade svenska i typ över 2 timmar nu på eftermiddagen och skrev däckare. Sen for Maria iväg så vi hade ignen lärare. Och man orkade inte sitta still så jag och Alex sprang omkring och jävlades med folk.


Ikv vet jag inte riktigt vad som händer, vi får se. Ska iaf slagga rätt tidigt, är så sjukt trött :] Imorn fyller mormor år, GRATTTZZZ!

Nu ska jag inte skriva mer, puss!

/ememelie

Presentation


Hej! Jag är en 16årig tjej som går sista året på Sörböleskolan.På fritiden är det musik, roligt folk och ha allmänt trevligt som gäller. Här är min blogg och jag hoppas ni gillar den!

Omröstning

Är du från Skellefteå?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards