ememelie

Alla inlägg under maj 2008

Av Emelie - 8 maj 2008 16:21

Idag var vi på E4an och filmade och spelade in i studio :D Men nu ska jag draga på fotbollsträning på Atorp, haaaaaaare :)


ÄR DU EN RIKTIG TJEJ?

[ ] Du har fler än 10 nagellack.
[x] Du har en parfym som kostade mer än 500.
[ ] Du har eller har haft lösnaglar.
[ ] Har/haft en bild på dig själv som bakgrundsbild på datorn.
[x] Du har minst 5 klädesplagg som du inte använder.
[ ] När du var liten ville du vara en prinsessa.
[x] Du brukar gå på stan med din mamma.
[ ] Du har haft rosa på ditt rum.
Totalt: 3

[ ] Du har färgat håret.
[x] Du har slingat håret.
[x] Du har alltid din mobil med dig.
[ ] Du dansar vilt när du är ensam hemma.
[x] Du går aldrig hemifrån utan att vara sminkad.
[ ] Du har inpackning i ditt hår minst en gång i veckan.
[x] Du älskar att gå till frisören.
[ ] Du solar hellre än att bada.
Totalt: 4

DU ÄLSKAR:
[x] Skor
[ ] Färgen rosa
[x] Shopping (Beror helt på vilken stad man befinner sig i. London <3)
[x] Dekorationer
[ ] Speglar
[ ] Skolan
[ ] Delfiner
[ ] Disneyfilmer
[x] Ljus
[ ] Blommor
[ ] Mjukisdjur
Totalt: 4

Du shoppar/shoppat på:
[x] MQ
[ ] Kompaniet
[ ] Victoria's Secret
[x] H&M
[ ] Aima
[ ] New Yorker
[x] Gina Tricot
[ ] NK
[ ] Top Gun
[ ] Taily Weijl
[ ] Bijou Birgiette
[ ] City Girl
[ ] Colosseum
[ ] Sisters
totalt: 3

DU SÄGER OFTA:
[ ] Whatever
[ ] Oh my god
[x] Vet inte
[ ] Cuite
[ ] Hot
[x] Visst
[x] Säkert
[ ] Ursäkta?
[ ] Fabulous
totalt: 3

DU LÄSER:
[x] Frida
[ ] Cosmopolitan
[ ] Glamour
[ ] Elle
[ ] Teen Vouge
[ ] Bravo
[ ] Solo
[ ] Wendy
[ ] Bravo girl
[ ] Star Flash
totalt: 1

DU GILLAR DESSA FIMER:
[ ] Elizabethtown
[ ] Eva och Adam
[ ] Freaky Friday
[ ] Ciao Bella
[x] A Walk To Remember
[x] Sweet home Alabalma
[ ] Where The Heart Is
[ ] Just My luck
[x]John Tucker Must Die
[x] The Holiday
[ ] Girls United
[x] How To Lose A Guy In 10 Days
[ ] The hot chick
[ ] My Girl
totalt: 5

DU BRUKAR KOLLA PÅ:
[ ] Lost
[x] Top Model
[x] Projekt Runway
[x] Desperate Housewives
[x] The Simple Life
[x] Men In Trees
[ ] 8th & Ocean
[x] Grey's Anatomy
[x] The OC
[x] Laguna Beach/The Hills
[ ] Nip/Tuck
[x] Gilmore Girls
[x] One Three Hill
[  ] Heroes
Totalt: 10

DU TYCKER ÄR BRA:
[ ] Paris Hilton
[ ] Jessica Simpson
[ ] Mariah Carey
[ ] J-Lo
[ ] Britney Spears
[ ] Beyonce Knowles
[ ] Christina Aguilera
[ ] Hilary Duff
[ ] Lindsay Lohan
[ ] Gwen Stefani
totalt: 0

Totalt: 33

Får du: 0-20 mer pojke än tjej
Får du 20-30: pojkaktig tjej.
Får du 30-40: rätt så tjejig.
Får du: 40-50: du är en tjej!
Får du: 50-60: du är riktigt flickig.

Av Emelie - 7 maj 2008 20:38

ååååååh, när man far hem från skolan åker alla iväg på sina moppar. NÄSTA ÅR den 24 januari är jag klar för att ta moppekörkort, byxmyndig och behöver aldrig mer oroa mig för att bli haffad av snuten för att cykla utan hjälm.  Underbart. Nu ska jag se Topmodel om ett tag, hejsvejs.

Av Emelie - 7 maj 2008 19:52

Idag är världens drygaste dag, uschusch, nu sitter jag iaf och lyssnar på Queen, wiiie.Vi hade iaf skokör idag, det är ju kul men resten, bleh. Fullspäckad helg... Fredag: Utvecklingssamtal, tandregleringen, Linnea. Lördag: Vårmässa, foto på hopptävling och Linus. Söndag: träning, uuuuuuh. Menmen. Nu sitter jag och kollar på bilder sen jag, sstina och elias sov över hos Linus :D fan så kul :D
Men nu ska jag inte dryga mer, puss

Av Emelie - 6 maj 2008 21:36

Vad tänker du på när du hör ordet...

Grön: Melon:O

Sockervadd: Socker

Ost: Pålägg

USA: Feta humans

Frukt: Nyttigt

Alkohol: Fulla

TV-shop: tråkigt, drygt, fult usch.

Pyssel: Drygt i längden

Skräckfilm: Bäst :'D

Kusin: Angelica, Erik, John :D

Skitfilm: The last horror movie :(

Humor: Ful humor

Paris Hilton: Det typiska "Dum blondin"

Dricka: Fanta Exotix Thrill!

Jesus: Överskattad och påhittad

Doft: Parfym!!!

Julen: Kuul :D

Varmt: Sommar

Pizza: mums

Blod: blä

Begravning: Depppat

Gott: Choklad

Bröllop: Dyrt

Kärlek: Linus

Mardröm: vene

Sommar: Sol

Äckligt: kukkorvar till skolmat

Djurpark: Djur??

Vinter: skiider :D

Läskigt: tandläkaarn :(

Av Emelie - 6 maj 2008 21:22

Och har är en bild på min älskling som inte alltid är så fräsch....

Nu har jag varit och tränat, det var kul och roliga övningar :D Efter det stannade jag och sofie på konstgräset ett tag och lirade lite ;) det var kul :D Nu sitter jag och tjatar på mamma att vi ska fara utomlands i sommar, menmen. 


RANDOM :)

namn: Emelie Danielsson

ålder: 14

ögonfärg: grön typ (A)

längd: 174 cm :}

vikt: hha vet inte nu, ska gå och kolla sen :D

bor: sunnanå
riktig hårfärg: halvblondt typ ;D

nuvarande hårfärg: koppar/blond

klädstil: ahha inge aning :D

lyssnar på: Alphabeat - Fascination :}

intressen: fotbollen


skola/jobb: skolan......

drömyrke: vetitne :D
Civilstånd: Linus :)<3

husdjur: min voooffs Mio :)

familj: Mamma, pappa, anna mio =)

vänner: jaa?

kär: supermycket

pojkvän: Linuus!<3

på fritiden: fotboll å vänner =)

är helst med: Linus!

bästa vän:  njaa

oanade talanger: haha, jadu :D

favoritsport: Fotboll!!!!

favoritgodis: choklaa:]

favoritdjur: Hund och pållar

favoritsak: Dator!

favoritmat: vet inte :O
favoritdryck: Fanta Exotic Thrill....

favorithemsida: apa


tio snabba:

brunetter     blondiner

själv             med vänner

skype           msn

datorn          mobilen

katt              hund

nätshoppa    shoppa på stan

äta               dricka

tv                 dator

singel           upptagen

komedi        skräckfilm

r

Av Emelie - 6 maj 2008 16:58

RANDOM

(x) hamnat på sjukhus/akuten
(x) förlorat någon jag älskade
( ) dödat någon
(x) bakat sockerkaka
( ) velat dö
(x) lyssnat på samma låt en hel natt
( ) ätit godis istället för att gråta
( ) varit ordlös
( ) hatat värme
(x) skrivit på någons arm
(x) dissat någon som ringt på min mobil
(x) dissat någon som gillar/gillat mig
( ) hatat någon som jag egentligen älskar
(x) ångrat mig
(x) har ätit middag med någon jag tycker om
( ) tror på det övernaturliga
(x) har hatat mina föräldrar
( ) ätit jättemycket och sedan spytt
(x) hatat min kropp och mitt utseende
(x) spelat gitarr
(x) sjunger i duschen
( ) har sett någon döende
(x) har vibrerat av nervositet
(x) slängt porslin i väggen
( ) tycker att pengar är viktigare än nåt annat.
(x) gillar inte då folk frågar mig saker.
(x) drömmer ofta mardrömmar
( ) skulle kunna döda för någon
(x) skulle dö för någon
(x) har ett smeknamn
(x) somnat på golvet
( ) hånglat på tunnelbanan/stationen
( ) åkt buss genom halva sverige
( ) kastat mig framför ett fordon
( ) brutit kontakten med någon för en kyss
( ) tagit min kompis pojkvän
(x) cyklat utan händer
(x) känt mig som ett as
( ) kysst mig själv i en spegel
(x) viskat i någons öra
(x) skrapat upp knäna
(x) tuggat på ett grässtrå
( ) hållit i en orm
( ) varit så full att jag inte kunnat gå
( ) trott att jag varit odödlig
( ) kastat min telefon i vattnet
(x) vaknat av att jag gråter
(x) har gråtit i någons närvaro
( ) har aldrig ätit fisk
(x) har sett en film mer än tjugo gånger
( ) kysser med öppna ögon
( ) gillar att städa
( ) har varit lunarnörd
(x) kan tre eller fler språk
(x) har bra självförtroende
( ) tror på gud
(x) är en negativ jävel
(x) drömt att jag varit död
( ) har aldrig druckit öl
( ) trivs med min kropp
( ) är dålig på att säga nej
( ) har någon gång känt dödslängtan
(x) avskyr matte
( ) har varit på hultsfredsfestivalen
(x) har tittat på stjärnorna med en varm känsla i bröstet
(x) hade gosedjur som liten
( ) har förlorat en nära vän
( ) är emot abort
( ) faller nästan alltid för fel personer
(/) skulle kunna ge vad som helst för någon just nu( Jag har ju Linus som jag gör vad som helst för)
( ) hatar mjölk
(x) vet hur det är att tappa andan av någons skönhet
(x) tycker att alla som inte kan slåss är veklingar
(x) älskar någon
(x) verkligen hatar att gå till tandläkaren
(x) gillar att kasta folk i snön och snömula dom tills dom ber om nåd
( ) vet hur det är att älska någon som är alltför långt borta

hoj

Av Emelie - 6 maj 2008 16:01

Idag hade vi inte så lång dag, vi såg "The diary of Anne Frank" sista lektionen. Den är jättebra, men dock finns det en bättre version av den som vi såg i 6an. Men den var ändå bra. Ikväll har jag träning från 18.15 - 19.30, fast det har regnat så jag kände mig inte så pepp. Men ändå pepp :D På fredag ska jag till tandregleringen, jag är typ nervös, jag vill ju ta bort bracehelveetet :D  Men nu ska jag inte skriva mer, HAREBÄST=)

Av Emelie - 5 maj 2008 22:20

Idag gick vi en lång dryg dag som vanligt, sen kom mamma och hämtade mig, sen for jag till stall1, jag hade Aminette :D Det gick typ rätt så bra, det var råkul iaf, vi hade lite galoppövningar och red på serpentinbågar. Våran grupp är ju en H3b grupp tror jag, men vi ska bli H5 ;D Det är king =) Sen på kvällen var jag med Yaoska, Richard och Jesper :D Igår tonade jag håret, och det blev inte ett piss skillnad, så jag gjorde det idag igen och det syns LITE nu. Nu ska jag göra en sånn här tråkgrej, den som orkar får gärna läsa :D

VEM;

Vem är i rummet med dej? - Ingen

Vem fick du senast sms av? - Stina :D

Vem tänker du på nu? - Linus :]

Vem pratade du senast i telefon med? - Sofie tror jag :D

Vems hus var du senast i? - Richards :D

Vem önskar du var med dej nu? - Linus :]

Vem är din favoritsläkting? - Mormor och kusinerna =)

Vem i din skola går dej mest på nerverna? - HAHAH, okej detta kan ta ett tag, så vi tar det en annan gång ;)



VAR

Var går du i skolan? - Sörböle

Var är din telefon? - in my pocket

Var är din mamma? - tha livingroom

Var sover du? - in mah bed

Var handlar du mest? - Nu ska jag sluta med min engelska, det är väl Coop..

Var fick du tag i tröjan du har på dej? - HM<3

Vart åkte du senast bil? - Hem:D



VAD

Vad åt du senast? - chokladboll :]

Vad drack du senast? - milk

Vad är det för färg på dina byxor? - Svarta ofc :)

Vad är den närmaste saken som är blå? - annas tuggummipåse.

Vad gillar du mest med skolan? - När vi ser film på SOn<3

Vad har du på fötterna? - Sockar

Vad är din favoritfärg? - Svart

Vilken film såg du senast? - The Eye

Vad hör du just nu? - Nåt konstigt surrande helt jävla irriterande ljud från datorn och min bra musik.....


HEEEERAAA!

/ ememelie

Presentation


Hej! Jag är en 16årig tjej som går sista året på Sörböleskolan.På fritiden är det musik, roligt folk och ha allmänt trevligt som gäller. Här är min blogg och jag hoppas ni gillar den!

Omröstning

Är du från Skellefteå?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards