ememelie

Alla inlägg den 3 november 2008

Av Emelie - 3 november 2008 18:48

I veckan har vi temavecka: mänskliga rättigheter


Vi började med att se filmen Hotell Rwanda som handlade om kriget i Rwanda 1994. Den var jättebra, men rätt lång och hemsk. Usch, man får världens panik när man ser den om det typ skulle hända här. Inte mysit vill jag lova. Sen hade vi rast ett tag och sen skulle vi diskutera filmen i grupper, samtalet spårade som väntat :D Sen hade vi lunch, de var fiiiskpinnar yeye.


Efter lunch skulle vi läsa om FN, och alla "lagar" och rättigheter som dom har. 30 st som vi skulle läsa igenom, yiippie. Sen skulle vi välja 4 av dom och sen 1 som vi skulle dramatisera, vi valde: "Man får inte ha en människa som slav eller träl, man får inte köpa och sälja människor."

Jag var med Matilda, Jesper och Oscar, vår sög :D Sen slutade vi vid 3 och jag cykla hem me Jojjelinthemäään cool och frän :D Såg lite tv, dator sen drog jag på stall1111111!


Nu är jag iaf här, jaja just här och skriver this. Ikv ska jag vara med Yaoska och Elias, vi ska baka kladdkaka och äta massa icecream, ooohyeah! Så nu ska jag ta bort mina finfina pippilotter och fixa mig. Kanske skriver mer sen om jag hinner, PUSS!

Presentation


Hej! Jag är en 16årig tjej som går sista året på Sörböleskolan.På fritiden är det musik, roligt folk och ha allmänt trevligt som gäller. Här är min blogg och jag hoppas ni gillar den!

Omröstning

Är du från Skellefteå?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards