ememelie

Alla inlägg den 9 maj 2010

Av Emelie - 9 maj 2010 22:53

Det handlar om att prata sönder nätter,
om att sätta på en film igen och igen för att storyn tappas bort
bland kyssar och smekningar.


Om att gå upp klockan 03.21 och äta rostade mackor med marmelad
och låta absistensen till varandra döda känslan av trötthet.


Det handlar om att älska smaken av någons fingertoppar.
och om mjuka läppar i vaken drömmar och att skriva ett namn med
snirkliga bokstäver på varenda parkbänk.


Om att brottas bland kuddar och älska att förlora, bli nertryckt
i dunet och kysst över hela kroppen.


Det handlar om att läka, kyssa bort sårigheten och skriva poesi
över ärren.


Om att viska du är vacker tusen gånger varje natt och mena
det lika mycket varje gång.


Att plötsligt finna ljusglimtar i den gråaktiga världen och att
ständigt ha en miljon fjärilar i magen,
och att blåsa ögonfransar från varandras kinder.


Det handlar om att tappa bort sig i någons famn
och aldrig hitta vägen ut.


Om händer genom hår och tungspetsar längst ryggraden.
Timmeslånga telefonsamtal och att önska sig närmare.


Om kladdkaka och grädde med massor av socker i,
att skratta tills det gör alldeles jätteont i magmusklerna
och ligga på parkettgolv fast det finns en säng precis intill.


Det handlar om att ge någon sig själv utan att tänka en sekund.
och att andas genom varandras munnar.


Det är vad jag menar med ordet kärlek.

  

Av Emelie - 9 maj 2010 18:42

Åt grillad scampi till middag, den satt inte fel!


ORKAR INTE ÄNDRA STORLEK OCH TJAFS PÅ BILDERNA, det får vara som det är. har glömt hur skönt munktröja eller tjocktröja är. Under 9an har jag inte haft mjukbyxor eller hoodie någon gång, ganska sjukt. I 7an och 8an var det riktigt nice tyckte jag, men nu blir det bara så att jag aldrig har på mig det. SÅ SKÖNT DET ÄR!


Hur som helst, tröjan är från Cubus, örhängen från H&M, nagellack från Kicks(Färgen känns jättekonstig på, den ser udda ut, dock snyggt), Bikini Cubus och den vita från Bikbok. Och om ni undrar varför jag ser ut som ett äckligt peddo på bilden längst upp så försökte jag på något sätt gömma ansiktet, min risighetsfaktor är högre än någonsin idag.


Nu ska ansiktsmasken på, sen ska jag mysa och se film och Wipeout resten av kvällen ungefär.

        

Av Emelie - 9 maj 2010 17:39

Shoppingrunda på stan med mamma blev det idag. Med mig hem fick jag med mig 2 bikinis, en grå tjocktröja, nagellack, örhängen och underkläder. NÖJD! Bilder kommer ikväll. Nu sitter jag med ett desperat försök att lägga in musik på mobilen, har ungefär 3 år gamla låtar, haha. Och nu håller telefonen på att installeras till datorn och sådant onödigt.


Ikväll ska jag mysa och se Wipeout om det nu är ikväll och kanske även gå en sväng med med Mio. FÖRÖVRIGT, flyttar om lite mer än en månad, woho!

Av Emelie - 9 maj 2010 11:57

Vaknade av ett telefonsamtal, woho nu blev jag glad!


Ska strax äta lunch och sen... Ja, ska nog på stan för ovanlighetens skull, fast vi får se. Idag är det söndag alltså en inte en fullt så händelserik dag. Men man vet ju aldrig, något kul kan ju alltid hända, eller något. Man får ju inte glömma att det är Skellefteå. Återkommer senare med något roligare förhoppningsvis.

     

Av Emelie - 9 maj 2010 00:29

Ikväll for jag hem tidigt, har haft mysig tvkväll med min mamma, puss! Nu ska jag lägga mig i sängen strax och se något bra på tv eller någon bra film. Vill också tillägga att jag redan saknar Linus jättemycket och att jag längtar tills jag får träffa han! Nu säger jag godnatt och förlåt för att inläggen idag har varit överdrivet och äckligt tråkiga, sov sött!

Presentation


Hej! Jag är en 16årig tjej som går sista året på Sörböleskolan.På fritiden är det musik, roligt folk och ha allmänt trevligt som gäller. Här är min blogg och jag hoppas ni gillar den!

Omröstning

Är du från Skellefteå?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards