ememelie

Alla inlägg under augusti 2009

Av Emelie - 25 augusti 2009 18:55

Okej, helt ärligt börjar jag bli sugen på blogg.se. Bloggagratis är för cpstörda ungar som jag som inte fattar ett jävla piss av blogg.se. Skulle jag skaffa det så skulle jag nog behöva en personlig assistent elr liknande, så handikappad är jag. Får väl överleva med den här skithemsidan där man inte kan ladda upp hur mycket bilder man vill eller nåt, USCH.


Jag kan bara säga att jag är trött och förkyld, inte kul på NÅN front. Och imorn är det skolfoto? Vafan, vi har gympa före? Det är ju lyckat, bra tänkt där! Får väl ha med massa grejer till skolan och göra sig klar där ist, ojojoj.

Ska faktiskt bli kul att få skolkatalogen i år, myyyyycket att se...


Nu börjar mamma tvinga mig att göra en lista på vad som behövs till fjällen, känns jobbigt att börja med det nu, men vad gör man. Blir nog mest nudlar och Varma koppen Hallon Blåbär typ. Man pallar ändå inte laga mat när det typ snöar/regnar/blåser och det är minusgrader.


Nu ska jag fara till Hemmakväll och lämna igen filmerna som jag har hemma, har för mig att en av dom skulle vara inne igår? Men nu ska dom tillbaks iaf. Kanske hyr nån ny och sitter och myser hemma ikväll. Det känns redan som att man inte har nåt liv längre? Jag har inte gjort nåt på 2 DAGAR, det är ju fan sinnersjukt? Hur ska resten av terminen gå...?


Nu ska jag brumma iväg iaf, ha en mysig kväll (Y)

Av Emelie - 25 augusti 2009 15:29

Har varit i skolan idag och vi har haft lite mer som liknar lektioner idag, sveknska och idrott iaf. Vi har börjat jobba med teater som vi ska visa upp för 6orna på fredag, men då är jag inte här så, no need 2 work.


Är rätt förkyld så ska ta det lugnt idag/ikv tror jag. Skriver inte mer nu, är trött. Skriver mer sen!

Av Emelie - 24 augusti 2009 22:07

Don't take it to that level

Watch it, BITCH

Av Emelie - 24 augusti 2009 21:52

Min älskade jävla dator har en av sina sämre kvällar ikväll, inte bra. Så nu sitter jag på mammas dator tvärt och ska slänga ihop ett inlägg. Om cirkus 10 timmar är jag tillbaks i skolbänken, känns tragiskt men sånt måste man tydligen leva med säger dom. Vi ska ha orientering imorn och det känns inte överdrivet peppat att fara ut i skogen och kriga, men vad gör man inte för träning? Och appropå träning, på fredag tar vi flyget till huvudstaden och det kommer bli att springa, shoppa gå på massa cafeér och bo på typ världens bästa hotell, inte att klaga på! Men kommer iaf hem på söndag vid kanske 6 elr 7 på kvällen, så jag hinner komma hem iaf innan jag far TILL FJÄLLEN 05.40 nästa morgon, TAGGAT! Som Matilda säger det kommer att bli en vecka bestående av...


  • MASSOR av gående, vi ska väl sammalagt gå några mil, och det är INTE lätt att gå med en 15kg ryggsäck.
  • Krigande i minusgrader i tält ihopträngd med hela klassen som innehåller en hel del whine.
  • DÅÅÅÅLIG hygien, ingen dusch uppe på fjället, ja, ni kan ju tänka er slagsmålsklubben när vi kommer ner till vandrarhemmet om duscharna.
  • Väldigt lite mat! Kan ju säga att det är ett perfekt sätt att gå ner i vikt ungefär... Näe inte perfekt, men nog går man ner alltid! Man lever på nudlar elr soppa, ja nåt sånt liknande och man går och bär på en tung ryggsäck, gick väl ner några kilo förra året.
  • Desperat behov av mat. I fjällen kan man äta VAD som helst, jag menar det. Förra året fiskade vi där uppe vid sjön mitt på fjället, utan fiskespö förstås, med händerna, 2 fiskar fick vi upp. Ja, vad gör man inte för mat?
  • TOAN. INGEN JÄVLA TOA! Måste ju vara det jobbigaste, finns ett utedass vid en renvaktarstuga, man skulle nog inte gå in där även om man fick betalt.

Ja, ett smakprov på vad fjällen har att erbjuda, men stort sett så är det ganska trevligt om inte bara alla whinade så mycket, vilket alla gör. Men med rätt folk så har man fett kul.


Nu kom Anna och Epa hem med Mr. Beans Semester, nej fråga mig inte varför dom ska se den MEN, det ska dom, och jag tänker joina, SOV GOTT!

Av Emelie - 24 augusti 2009 19:51

I'm just telling you how I feel

Not what you are supposed to do

But everyday I try so hard, to do the best I can

But I'm counting on you to do the same for me


Känner mig rätt duktig att jag bakar, jag bakar! Mamma bad mig göra nånting så jag satte igång och gjorde sockerkaka, orginellt. Hur som helst ska jag se American Pie och ta det lugnt, lägga mig tidigt för imorn ska jag upp 7! Men nu ska jag ta ut sockerkakan :$

Av Emelie - 24 augusti 2009 16:06

Ja, första dagen är avklarad. Inte för att vi gjorde något, men nu är det över i allafall. Vi har bytt skåp, pratat om schemat och om fjällen, imorn drar det igång på riktigt, vi ska göra nån teater, ha gympa osv. Men det är väl bara ladda, har tänkt satsa på betygen nu.


Har iaf ätit nu och ska snart åka iväg till stall1 och ha första lektionen för den här terminen, kommer nog vara riktigt jävla ringrostig elr vad man nu brukar säga, men får hoppas att det går rätt bra ändå. Sen ikväll vet jag inte vad jag ska göra, blir att gå upp halv 8 imorn så, blir inte att vara ute längre iaf. Men nu måste jag börja byta om, skriver ikväll!

Av Emelie - 24 augusti 2009 10:46

Idag börjar skolan, känns sjukt. Man kommer inte ha nåt liv i 9an pga av allt plugg, känns allt annat än bra kan jag säga.


Nu har jag varit på Clive Russel, köpte en liten hårspray som han sa var bra, man får ju bara hoppas att han har rätt, för annars överlver jag nog inte. Så jag steg upp kanske vid 9 idag och tog mig iväg till stan, bra jobbat av mig om jag får säga det själv, och nu börjar skolan om 2 timmar, 2 TIMMAR!?

Ska äta lunch ganska snart så jag hinner göra mig klar i tid, kommer ta ett bra tag idag känner jag. Men jag har egentligen inte tid att sitta vid datorn just nu, slänger in ett inlägg innan jag far! PZ

Av Emelie - 23 augusti 2009 23:26

Klar med städning efter 2 timmar, nånstans där emellan fick jag ett breakdown och la mig mitt i klädhögarna och whinade, så går det. Men nu är det iaf klart och det känns sjukt härligt. Nu har jag funderat ut vad jag ska ha på mig imorn, så jag slipper oroa mig för det iaf. Ska en sväng på stan på morronen och köpa hårspray som sagt, ska inviga Duffyskorna!


Nu sitter jag iaf i sängen och kollar på Viva la Bam och snart blir det sängen för mig. Har Ultra Bland i ansiktet, hudkräm från Lush, den är toppen! (Y) Lush måste ju vara världens bästa märke unegfär, ni som inte har användt något därifrån borde det. Men nu ska jag göra mig iordning för sängen, bädda tex (U) Jaja, SOV SÖTT, nu är det sista året med er 9G, taggat!

Presentation


Hej! Jag är en 16årig tjej som går sista året på Sörböleskolan.På fritiden är det musik, roligt folk och ha allmänt trevligt som gäller. Här är min blogg och jag hoppas ni gillar den!

Omröstning

Är du från Skellefteå?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards